טיפים שימושיים

איך יודעים כמה ליטר אני צריך בדוד

איזה גודל של דוד שמש לרכוש? כמה ליטרים אתם צריכים בבית שלכם? מדובר על ידע חשוב שיעזור לכם להבין איזה גודל של דוד יספק אתכם ואת מי שגר בבית. כיום ניתן לרכוש מיכל דוד בגודל 150, 120, 80 ו-200 ועליכם להתאים את הגודל שלו לפי הצרכים שלכם. איך עושים זאת נכון ולמה זה חשוב? על כך נענה בכתבה הבאה.

 

הקריטריונים החשובים בבחירת גודל הדוד

לפני שאתם רוכשים דוד בגודל מסוים, עליכם לבדוק שהוא מתאים בצורה נכונה וטובה לצרכים שלכם. שילוב של שני קריטריונים חשובים ומרכזיים בבחירה, יהפוך את הבחירה ליעילה יותר עבורכם בטווח הארוך.

בכל זאת, יש להבין שדוד הוא לא מוצר שמחליפים כל יום ולכן אתם חייבים להכניס שיקולים המותאמים לצרכים שלכם.

 

כמות נפשות בבית

כמות הנפשות בבית הוא אחד הגורמים המרכזיים בבחירת גודל הדוד. כאשר מחשבים את כמות הנפשות בבית, יש לקחת בחשבון שאדם ממוצע מתקלח לפחות ב-30 ליטר במקלחת אחת.

בצורה כזו ניתן להבין כי בית עם שתי נפשות, יוכל להנות ממקלחות טובות עם דוד של 80 ליטרים. משפחה עם 3 נפשות תוכל לבחור בדוד של 120 ליטרים, משפחה עם 4 נפשות עם 150. כאשר מבצעים את החישוב בצורה זו, הרבה יותר קל להגיע למימוש הצרכים שלכם מהדוד.

 

אופי השימוש וכמות המקלחות

עוד קריטריון שיש לקחת בחשבון הוא אופי השימוש. כלומר, עליכם לשים לב כמה האנשים בבית שלכם מתקלחים ביום.

במידה ואתם משפחה שמתקלחת פעמיים ולפעמים שלוש ביום או שאתם אוהבים לעשות אמבטיות, הרי שאתם מעוניינים בדוד חם עם יותר מים מהכמות הממוצעת של 30 ליטרים לאדם. במצב כזה יש לשקול לקחת דוד יותר גדול.

 

מים נשפכים
מים נשפכים

 

האם דוד גדול מידי הוא יעיל פחות?

בעניין זה כדאי לדעת שככל שהדוד יותר גדול, כך תצטרכו יותר זמן לחימום המים. מצבים של דוד חשמל שלא מחמם, יכולים גם להעיד על דוד חשמל גדול שפשוט לא סיים את פעולת החימום שלו עד הסוף.

כמו כן, יש כאן גם עניין כלכלי. ככל שהדוד יותר גדול, בימים שבהם נחמם אותו בעזרת החשמל, למעשה נשלם יותר כסף כי אנו צריכים לחמם אותו זמן גדול יותר.

 

דוד חשמל שלא מחמם הוא בהכרח יהיה גדול?

התשובה היא לא! בכל דוד חשמל, קטן ככל שיהיה או גדול, יכולות לצוץ תקלות שלא קשורות לגודלו ויכולת חימום כמות המים שבו. תקלות בדוד החשמל יכולות לנבוע מבעיות בגוף החימום, הצטברות אבנית במקומות שונים או בעיות חשמל.

כמו כן, בבניינים משותפים זה עשוי להיות תקלה מבנית של מערכת הדודים המשותפת. לכמות המים בדוד אין קשר כלל לתקלות אלו ואתם יכולים לבחור את גודל הדוד שמתאים עבורכם ללא חשש.